Témáink

2012. április 29., vasárnap

Austrotherm BIZALOM, Minősg

Bizalmi kérdés?

Gondban lehet az, aki építőanyagot akar vásárolni. A gyártók természetesen állítják, hogy termékeik minden követelménynek megfelelnek, sőt még annál is
jobbak. Magától értetődik, hogy erről dokumentum is van. De mennyire bízhatunk
abban, hogy az anyagok jó tulajdonságai tartósan megmaradnak?

Tudja-e a gyártó mindig ugyanazt a minőséget produkálni, mint amit bevizsgáltatott? Melyik
gyártónak fontos a jó hírneve? Kiben bízhatunk?

 

JÓ HÍRNÉV

 

Egy termék jó hírneve nem máról holnapra alakul ki, és nem is a gyártók adják maguknak,
érte kitartóan, eredményesen kell a piacon dolgozni. A tartós, jó minőségű áru, a készséges
és gyors kiszolgálás, a szakértő terméktámogatás mind elengedhetetlen ehhez. Aki ezeket év(tized)ek kemény munkájával elérte, nem teszi kockára rövid távú sikere kért. Az Austrotherm cégcsoport az 1990-es évek óta Közép -Európ a meghatározó polisztirolhab gyártója. 

 

HAZAI GYÁRTÓBÁZIS


Gyártani sokfelé lehet, és az Európai Unió gazdaságilag már belföldnek számít. Ennek ellenére
jelentősége van annak, hogy rendelkezik-e a cég hazai gy ártóbázissal vagy sem. Az itthon
alkalmazott dolgozók, itteni menedzsment hosszú távú gondolkodást jelent, míg egy import
anyag esetében az anyacég legfontosabb szempontja mindig is az otthoni értékesítés
lesz, az export csak „hab a tortán”. Nem elhanyagolható az sem, hogy a hazai munkatársak
behatóbban ismerik az itteni szabályozásokat, könnyebben meg tudnak felelni nekik, és jobban tudnak alkalmazkodni is, hiszen M agyarország a fő piacuk. A vállalat az expandált polisztirolhab gyártók közül egyedül már három korszerű gyártóhellyel rendelkezik hazánkban. A győri székhely és a gyöngyösi üzem után tavaly megnyitotta szekszárdi gyárát is.

 

MINŐSÉG ÉS TERMÉKFEJLESZTÉS


A jó gyártó folyamatosan bővíti termékkínálatát. Korszerűbb gépek beszerzésével, szakképzett dolgozók alkalmazásával lehet fokozni az anyagok használati értékét. A minőség iránti
elkötelezettséget mutatja az is, ha új, magasabb értékű termékekkel lép a piacra.
A cég számos EPS terméket honosított meg a hazai piacon: a lépéshang szigetelő EPS lemezeket, a lejtésképző hőszigetelést (ezért Construma nagy díjat is kap ott), az
Expert termékcsaládot, a Grafit homlokzati hőszigetelő lemezt, vagy akár az Oázis hőszigetelő
drénrendszert. Nem meglep ő tehát, hogy 11 Austrotherm termék nyerte el tavaly a
KIVÉT (Kiváló Építési Termék) védjegyet.

 

FOLYAMATOS MINŐSÉG ELLENŐRZÉS


Az egyik legfontosabb tényező. Mit sem ér a szépen bekeretezett forgalomba hozatali engedély
, ha a forgalomba nem az a minőség kerül! Hibás terméket pedig minden gyártó gyárt,
csak nem mindenki engedi azokat a fogyasztóhoz. A gyári laboratóriumok és a gyártásközi
ellenőrzések ezért fontosak – és nem csak a vevőnek, de a gyártónak, forgalmazónak is. A
cég mindhárom telepén a legkorszerűbb laboratórium működik, a gyártásközi ellenőrzés
menetét a minőségirányítási kézikönyv rögzíti

 

ALKALMAZÁSTECHNIKA


Végezetül: nem elégséges, hogy jó terméket gyártson valaki. A tervezőt, kivitelezőt, de az
egyszerű felhasználót is tájékoztatni kell arról, hogy az adott termék hol, hogyan építhető be,
mire kell különösen ügyelni, hogy jó minőségű épületszerkezetek, épületek valósuljanak meg.
Ehhez szakmailag képzett területi képviselőkre, szakértő alkalmazástechnológusokra van
szükség. És mivel ők sem lehetnek ott mindenhol, szükséges, hogy a termékismertetők, beép ítési útmutatók – nyomtatott vagy elektronikus formában – mindenki számára hozzáférhetők
legyenek. Az Austrotherm Kft.-nél még a marketinges is épületszigetelő szakember.
 

Kruchina Sándor
Austrotherm Kf t .

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése